2012.06.06 Fényösszetevők, anyagok optikai tulajdonságai az OPENGL-ben 6p Poliéder árnyalt megjlenítésére használt eljárások ( Mi a céljuk?) 5p Adja meg azt a 3x3 transzformációs mátrix, mely a sík pontjait a c=(1,3) pont körül 30 fokban elforgatja 2p - Ez érdekelne am ha tudja valaki levezethetné Színkeverési módok a grafban 4p szakaszvágó alg 3p ----------- 1 segitség konvex burok, traszformációs lánc amire megtudom találni a választ és tudom h volt: színkeverés, fények, affin és egyéb transzformációk 2dik segitség Majdnem minden vizsgán szerepel a "Megvilágítás az openGL-ben" téma, ez a legnagyobb pontszámú feladat és ide kér mindent az ábrákat is, képleteket is amit órán leadott. Nálunk ez a feladat 12pontos volt és 11ponttal már 2-est adott. a színkeverés, vágások és a sugárköveto algoritmust is kéri. Egy mátrixos feladat is szokott benne lenne ahol eltolást vagy egyéb dolgot kell rajta végrehajtani ------------ - Grafikus alap elemek, definiciók: kovex pont halmaz, konkáv ponthalmaz, vmi burok, sokszök. 10 pont - Transzformációs lánc az OpenGL-ben 6 pont - Fényekről szinte minden kellett 12pont - Egy számolós feladat volt két térbeli pont volt adott abból kellett vmit számolni 3 pont - Z-puffer algoritmust kellett ismeretetni és mi a célja 4pont --------------- fénysugárkövető és festő algoritmus színkeverési módok a szám.gép. grafikában fényforrások és fényösszetevők openGL transzformációs lánc és volt egyszámolós feladat is ------------- KÉP Birner Zoltán: 1, konvex ponthalmaz konkáv ponthalmaz konvex halmaz burka egyszerü sokszög 2, opengl transzformáciok 3, Fény, tulajdonságok, optikai része anyagtulajdonság? 4, valami mátrixos pitty-putty 5, z- buffer algoritmusa remélem jol emlékszek 40% kell 35 pont volt a max ------------------------- Kocsis László 1) OpenGL alapelemei, + amit Zoli mester mondott (10 pont asszem) 2) passz, de amit Zoli mondott valami olyasmi volt 3) Megvilágítás, fényösszetevők, fényforrások, anyagtulajdonságok a számítógépi grafikában (vagyis nem az OpenGL-ben!), valamint tükröződés és árnyék (objektumok kölcsönhatása) (12 pont) 4) az a tranfotmációs mátrix kellett, ami a tér pontjait a (0,3,0) normálisú síkra tükrözi. (Ha jól emlékszem) (5 pont?) 5) ahogy Zoli mester megmondta (4 pont) Amit még leszűrtem a saját és mások vizsgáiból: Nagyon lepontoz. A saját jegyzetét ne másoljátok vissza neki szó szerint, és ne is írjatok többet, se mást, mint ami a jegyzetben volt. Még egy tipp: írjatok neki struktúráltan, tehát bekezdésekbe szedve, akár vázlatszerű pontokban, azokat tömören és precízen kifejtve (amibe bele lehet kötni, abba belefog), a címeket alcímeket húzzátok alá meg ilyesmi :). A hosszú egybenlévő szöveget nem szereti végigolvasni. Inkább kérjetek lapot. Hát az elsőt én úgy ahogy van leírtam, de csak a konvex, konkáv meg ezeket fogadta el. A z-puffert szerintem teljesen jól leírtam, szerinte teljesen nem jól, aztán a fényekről leírtam neki MINDENT ami a jegyzetben van, még a képleteket is, mert számítottam rá, hogy benne lesz. Mindezt szépen struktúráltan, kicsit vázlatszerűen de azért kifejtve, öröm volt ránézni, 3 és fél oldalon keresztül, de persze erre se kaptam max pontot. Így lett 16 pont. Mellesleg szerintem a 90 perc nagyon kevés, én az utolsó pillanatig írtam. Hát ennyi :D Amúgy rajtam kívül még legalább 2 embernek meglett. ------------------ Jo szerencset! Mai openGL feladatok: 1, FeŠnsugar koveto Ês festo algoritmus. 3pt 2, Milyen transzformacion mennek az a pontok, mire megjelennek. (reszletesen)6pt 3, Fenyek, feny, feny az openGL-ben, anyagtulajdonsag. 12pt 4, NyĂ­rĂĽsi mĂĽtri sĂ­kban. Adott asszem az p=(5,4) es a p'=(5,8) pont 3pt 5, Milyen szinkeveresi eljarasokat hasznalnak a szamitogepi grafikaban? 4pt Zusammen 28 pt, 40%-ra adja meg a 2-est. 11 pontra mar megadta. Kilottem a jegyzetebol a 12 pontos feladatot ugy ahogy... en kb 8-at adtam volna magamnak IIT-s, VadĂĽszos osztĂĽlyzĂĽssal. Kaptam 3-at... Nalunk most Wu volt bent, es egy no. A no elkapott, ahogy a 180-as jegyzetet porgetem, de csak elvette... Sok sikert! Joc. ---------------------------- Azért bemásolom a teljes múltkori sort és köszönjük Éder Ádámnak: tükrözze a térbeli pontokat 4*4es transzformációmátrixxal a c(1,3,5) pontra színkeverési módszerek megvilágítás, fényforrás stb , megvilágítási model az opngl ben van 1 csúcsod openglben és milyen transzformációkon megy keresztül a megjelenésig fénysugár, festo algoritmus --------- 1. feladat: Chonen-Sutherland algoritmus 2. feladat az vmi árnyalat akart lenni és mi ennek a célja Ferenc üzenete: ide én a 2 árnyalási módot írtam le, asszem konstan vagy folyamatos árnyalás vagy mi erre 1 pontot kaptam, talán 6-ból 3. fény, anyagtulajdonság stb.. bőven kifejteni 12 pontért, erre 5 4. feladat egy ilyen transzformációs szarság, 3 pont. írtam fel egy mátrixot, de 0 pont 5. grafikában használt színrendszerek, rövid ismertetés 4 pont