2018.11.17.
Tartalomjegyzék:
1.Bevezetés
2.Regisztráció
2.1
Elfelejtett jelszó megadása
3. Telepítés és futtatás
3.1
Megvásárolt telepítő DVD
3.2
A weboldalról letöltött letöltött telepítőfájl
3.3
Futtatás
3.4
Eltávolítás
4.Rendszerkövetelmények
5.Segédletek
5.1
Tutorialpálya
5.2
Oktatóvideó
6.Kezdőképenyő
7.Kezelőfelület
7.1
Menüsor
8. AI típusok
9. Világ objektumok
10. Demó verzió
11. Prémium előnyök
12. Szimuláció
szerkesztése
12.1
Pálya készítés
12.2
Egységek térképre helyezése
12.3
Az AI finomhangolása
12.4.
Szereplők viselkedéseinek a beállítása
13. Szimuláció futtatása
14. Pálya
megosztása/értékelése
14.1
Pálya megosztás
14.2
Pálya értékelése
15. Hibajelentés
16. Készítők
Ön jelenleg a HistoricalSimulatorX
nevű, a xxx yyy zzz fejlesztői csapat által elkészített szoftver
felhasználói kézikönyvét olvassa. Szoftverünk a különböző történelmi események
szimulálására hivatott. A szimuláció a felhasználói igények szerint teljes
mértékben igényre szabható, beállítható. A háttérben egy precízen kifejlesztett
mesterségesintelligencia dolgozik, ez felel a szimulációban szereplő személyek
viselkedéséért. Ugyanis, a szimulációban minden egyes embernek megvan a saját
személye, napi rutinja, elvégzendő feladata (kutató, favágó, vadász,
fosztogató, stb...). Természetesen ezek a
tulajdonságok is finomhangolhatók a még pontosabb szimulációs eredmények
érdekében.
A fejlesztés során törekedtünk a lehető legpontosabb
szimulációs eredményeket elérő program kifejlesztésére. Emellett a magas szintű
felhasználói élményre is gondosan odafigyeltünk. Szoftverünk letisztult
kezelőfelülete több élő tesztelés után nyerte el végső formáját. A szerzett
tapasztalatok alapján bátran kijelenthetjük, hogy a program használata
könnyedén elsajátítható. Ha használat közben bármiféle gondja adódna, kérem
lapozza fel e dokumentumot! A kézikönyv első felében a kezelőfelületről lehet
olvasni.
Amennyiben a kézikönyv teljes körű áttanulmányozása
után is marad Önben megválaszolatlan kérdés, lépjen
kapcsolatban a fejlesztőcsapatunkkal emailben.
A szoftver használata előzetes regisztrációhoz kötött.
Ennek megejtésére egy aktív email fiók, valamint a prémium felhasználóknak egy
érvényes mobil telefon is szükséges. A felhasználónak rendelkeznie kell a
regisztrációhoz szükséges email címmel, illetve egy olyan eszközzel, amellyel
csatlakozni tud az internethez. Ezen felül a prémium felhasználók számára
szükséges egy olyan mobil telefon, amin keresztül egy mobil telefonszolgáltató
által érvényesített számon felveheti a kapcsolatot a céggel vásárlás, illetve a
prémium licensz egyénileg való testre szabás szempontjából. A regisztráció után
létrejön egy felhasználói fiók, amellyel, a bejelentkezést követően a program
használhatóvá válik. Prémium felhasználóvá válásának igénye esetén, ezután
történik a kapcsolat felvétele a céggel, akivel hosszas adategyeztetés után
megkezdődik a prémium verziójú szimulációs program licensz testre szabásának az
értekezése.
A sikeres regisztrációhoz előbb meg kell adni az email
címet, a felhasználó teljes nevét, a jelszót, majd egy felhasználónevet. A
feltételek elfogadása után a felhasználói fiók létrejön, bekerül a rendszerbe.
Amennyiben a jelszó nem megfelelő erősségűnek
bizonyul, a rendszer jelez és a leendő felhasználónak új jelszót kell
kitalálnia.
A webserver ideiglenes leállása esetén a regisztráció
nem ejthető meg, ilyenkor a weboldal tájékoztatást nyújt a rendszer újra
indulásának lehetséges időpontjáról.
Amennyiben a felhasználó elfelejtette a jelszavát,
újat igényelhet. Ezt egy emailben elküldött űrlap kitöltésével teheti meg. A
felhasználó emailben kap további tájékoztatást, illetve itt éri el a felületet,
ahol az új jelszava megadása után megváltoztathatja
jelszavát a jelszó megválasztási követelményeink alapján.
Amennyiben a szoftver fizikai formájának a birtokosa,
kérem vegye ki a DVD-t a csomagolásból és helyezze be a számítógépének az
olvasójába. Ezután automatikusan elindul egy telepítő varázsló, amely
segítségével kényelmesen installálható a program. A telepítővarázsló ajánlott
lépéseit kell követni a sikeres telepítés érdekében. Ugyanakkor amennyiben a
felhasználó érdekei úgy kívánják, a telepítéshelye, illetve a telepítendő
komponensek listája is megváltoztatható az igények szerint.
Amennyiben nem rendelkezik a telepítő DVD-vel kérem
keresse fel honlapunkat WWW.PWSHistoryX.hu
. Ehhez szüksége lesz egy eszközre, amely hozzáfér az internethez. A
kezdőképernyőn jól látható helyen megtalálja a „letöltés” menüpontot. Itt
kedvére válogathat a megjelent verziók listájából. Természetesen mindig a
legújabb verzió telepítését ajánljuk, hiszen azokban a legtöbb felfedezett hiba
javításra került. A kiválasztott verzióra kattintva megjelenik egy ablak, ahol
kiválasztható a letöltés helye. A letöltés sok időt vehet igénybe. A
HistoryX_Setup_xx.exe-t megnyitva elindul a telepítővarázsló, mely segítségével
kényelmesen installálható a program. A telepítővarázsló ajánlott lépéseit kell
követni a sikeres telepítés érdekében. Ugyanakkor amennyiben a felhasználó
érdekei úgy kívánják, a telepítéshelye, illetve a telepítendő komponensek
listája is megváltoztatható az igények szerint.
A Szimulációs program elindításához kattintsunk az
asztalon található parancsikonjára kétszer. A program elindulása után a főmenübe jutunk, ahol különböző lehetőségek várnak ránk. A
későbbiekben részletes ismertetőt olvashat a felhasználói felületről és a
programhasználatáról. Ehhez színes képernyőfotókat is mellékeltünk a jobb
megértés érdekében.
Természetesen lehetőség van a szimulációs program
számítógépről való eltávolítására is. Ehhez ugyanúgy el kell indítanunk a
telepítő fájlt, majd a megjelenő ablakban az Eltávolítás gombra kattintva
elvégezhetjük a műveletet.
CPU |
Intel Dual
Core 2.2GHz to Quad Core 3.2GHz / AMD Dual Core 2.4GHz to Quad Core
3.2GHz |
RAM |
2GB-8GB |
GPU |
NVIDIA GeForce 8600 GT 512MB to NVIDIA GeForce GTX 580
1536MB / Radeon HD 3000 512MB to
Radeon HD 6850 1024MB |
Többféle segédlet is a segítségre szoruló felhasználók
rendelkezésére áll. Ezek közé tartozik az online felhasználói kézikönyv, amely
a szoftver funkcióinak részletes leírását tartalmazza, és használatuk módját is
elmagyarázza. A felhasználót segítik még ezen kívül a szimuláció során az egyes
elemekkel kapcsolatos rövid leírások, amelyek akkor jelennek meg, ha az egérmutatóval
rövid ideig időzünk a kérdéses objektumon. Ez a funkció kikapcsolható lesz.
A szoftverhez mellékelünk egy tutorial
pályát is, amely segítségével interaktív módon elsajátítható a program
legalapvetőbb funkciói. Ezt a segédletet a „Help”
menüpontok valamelyikében lehet igénybe venni. A tutorial
közben a felhasználó teljes körű tájékoztatásban részesül. Minden lényeges
információ megjeleik a képernyőn.
Az oktatóvideót azon felhasználóknak ajánljuk, akik
számára az audio-vizuális segédlet szimpatikusabb. Az
oktatóvideóban nem szerepel az összes funkció részletezése, csupán az általános
használathoz szükséges tudás átadását biztosítja. Ez a segédlet szintén a „Help” menüpontok valamelyikében érhető el.
A programot elindítva, az
ábrán látható, kisméretű ablak tárul elénk. A program egy „Welcome!”
felirattal üdvözli a kedves felhasználót. Ezen a ponton tudunk új projektet
elkezdeni, illetve meglévőket betölteni.
Első indításkor a program
felajánlja a tutorial pályába való belépést is.
Amennyiben a felhasználó nem él ezzel a lehetőséggel, viszont később igényt
tartana a tutorial pályára, azt a Help
menüpont valamelyikében közvetlenül eléri.
Szövegdoboz:
Az ablak közepén elhelyezkedő fehér színű sávba be tudjuk gépelni a leendő projektunk címét. Amennyiben a felhasználó nem kíván saját
címet megadni, a program automatikus generál egyet a dátum felhasználásával.
Alap esetben a program által előre meghatározott helyre mentődnek az adatok, de
a felhasználónak lehetősége van saját mappát is választani. Ilyenkor a
szövegdoboz bal oldalán lévő „…” ikonra kattintva lehet böngészni a mappák
között, illetve a meglévő projektek között is. A korábbi projektek (feltéve,
hogy az alap mappában tároljuk őket), a szövegdoboz jobboldalán elhelyezkedő
lefelé mutató nyíl megnyomásával láthatóvá vállnak. Így egy listát böngészve
tudjuk kikeresni a kívánt fájlt. A projektek kiterjesztése .smltp .
New Project:
Erre a gombra kattintva hozhatunk létre új projektet. Amennyiben a fenti
szövegdobozt üresen hagyjuk, úgy az alap beállítások szerint
fog létrejönni az új projekt. Egy külön fájlban mentődnek a felhasználó
beállításai, amik később betölthetők vagy esetleg szerkeszthetőek.
Ez a lehetőség csupán a prémium verziójú szimulációs program használatának
során érhető el.
Help: Ezen gomb megnyomásával a felhasználó el tudja érni a
felhasználói kézikönyvet, és a tutorial pályát.
Illetve mellékeltünk a programhoz egy 30perces oktatóvideót is, amely
audiovizuális segítséget is nyújt a kezdő felhasználók számára.
Load Project: A felhasználónak lehetősége van betölteni már előre
megírt szimulációkat. Amennyiben prémium verziójú szimulációs programról van
szó, és a prémium felhasználó rendelkezik meglévő projekttel, azt tallózás
útján betöltheti. Így a megkezdett munkát folytathatja vagy megtekintheti a már
kész projektet.
Egy, már meglévő
projekttel rendelkezni kell. Ingyenes verziójú szimulációs program esetén ez
annyit jelent, hogy csupán választani kell a már előre definiált
szimulációkból. Prémium verziójú szimulációs program esetén lehetőség van
megnyitni ugyanazokat az előre definiált szimulációkat, amiket az ingyenes
verziójú szimulációs programban, ezen felül lehetősége nyílik a prémium
felhasználónak arra, hogy a már saját maga által létrehozott, illetve
módosított szimulációkat betöltse.
Ingyenes verziójú
szimulációs program esetén csupán egy legördülő listából választ a felhasználó
az előre definiált szimulációk listájából. A prémium felhasználó ebben a listába már látja a saját megkezdett projektjeit is.
Új projekt
létrehozása esetén az ábrán látható képernyőt láthatjuk.
A fenti
sávban a programhoz tartozó beállításokat kezelhetjük.
A File menüpontban van
lehetőségünk az adataink mentésére, illetve a korábbi munkaállományok
betöltését is itt tudjuk megtenni. Ebben a menüben található meg a „preferences” menüpont is, ahol a felhasználói igények
szerinti apró módosításokat el lehet végezni a programban.
Az Edit menüpontban található
listában lehet elérni a szerkesztő műveleteket. Minden művelethez tartozik egy
billentyűkombináció is, amit az egyes műveletek nevei után olvasható le. Ezek a
billentyűkombinációk a kézikönyv utolsó fejezetében is megtekinthetőek.
Az AI menüpontban van lehetőségünk
a mesterséges intelligencia finomhangolására. Az éppen kiválasztott
elem/személy viselkedéséért felelős beállítási értékek itt változtathatók meg.
A Simulation
menüpontban a szimuláció beállításait lehet elérni. Itt lehet például a
szimuláció sebességét beállítani, a képi megjelenéssel kapcsolatos
beállításokat kezelni stb.
Természetesen
ezek a funkciók a program használata közben több helyen is elérhetőek, és a
billentyű kombinációk is rendelkezésre állnak. Mindezek a kényelmet
biztosítják.
A Window menüpontban
testre szabható a kezelőfelület. A listában szereplő elemeket megjeleníthetjük
a kezelőfelületen. Az aktuálisan látható elemek egy pipával vannak ellátva. Az
alapbeállítások visszaállítására is van lehetőség.
A Help menü
megegyezik a kezdőképernyő Help gombjával.
Megnevezés |
Feladat |
Élet érték |
Támadó érték |
Védekező
érték |
Bányász |
Érceket bányász, amiből a falu eszközöket,
fegyvereket és páncélt gyárthat. |
100 |
25 |
10 |
Favágó |
Fát vág amiből a
falu építkezhet. |
100 |
25 |
10 |
Vadász |
Állatokat vadász bőrnek, illetve
élelemnek. |
150 |
50 |
40 |
Fosztogató |
Az ellenséges falut fosztogatja. |
200 |
60 |
60 |
Kutató |
Kutatásokat végez a falu fejlődése
érdekében |
100 |
10 |
20 |
Földművelő |
Ételt termel a falunak. |
100 |
10 |
20 |
Őrző |
Védi a falut az esetleges támadásoktól. |
250 |
40 |
80 |
Kovács |
Fegyvert,
eszközt és páncélt gyárt a falunak. |
100 |
30 |
40 |
Megnevezés |
Leírás |
Bánya |
Itt
bányásznak a bányászok. |
Erdő |
A
favágók itt vágnak fát, a vadászok ide járnak vadászni. |
Mező |
A
vadászok ide járnak vadászni. |
Őrtorony |
Az
őrzők innen látják a bejövő támadásokat. |
Laboratórium |
Fejlesztési
központ, a kutatók dolgoznak itt. |
Főépület |
A
falu központja, ha lerombolják akkor az nagyon visszaveti a falu
teljesítményét amíg nem építik újra. |
Piac |
A
többi faluval való kereskedés valósul meg itt. |
Kovácsműhely |
A
kovács itt végzi napi teendőjét. |
Fal |
Védi
a falut a támadásoktól. |
Lakóépület |
A
falu lakosai laknak itt. |
Raktár |
Lerakodó
és tároló központ a nyersanyagoknak. |
Kaszárnya |
A
katonák kiképzése folyik itt. |
Istálló |
Ha
már elég fejlett a falu a lovak használatához, akkor a lovak itt lesznek
elszállásolva. |
Kórház |
A sérültek ellátása itt történik |
A regisztrációt követően
lehetőség nyílik a szoftver kipróbálására. A regisztrált felhasználó csupán
csak az előre beállított szimulációk futtatására jogosult. Minden más funkciót
csak a prémium felhasználó érhet el.
A terméket feloldó
virtuális kulcs, illetve a program díszdobozos kiadása megvásárolható a
honlapunkon.
Saját szimulációk
létrehozása
A program teljes körű
beállíthatósága
Projekt mentése,
betöltése
Pálya szerkesztése
Elkészített pálya
megosztása
Más felhasználók által
közzétett pályák letöltése, értékelése
A felhasználónak
lehetősége van saját igények szerint különböző térképeket, térképrészeket
létrehozni, ezáltal teljesen egyedi szimulációk létrehozásához kap hatalmat. Ez
a lehetőség csupán a prémium verziójú szimulációs program használatának során
érhető el.
A rendelkezésre álló
eszközökkel a felhasználó szerkesztheti a térképet. Megadhatja az elképzelt
domborzatot, a növényzetet, víztérképet, illetve az állatvilágot is. Itt lehet
a csapadékmennyiséget, átlaghőmérsékletet és az évszakok jellemzőit is megadni.
Javasoljuk a tutorialpályát végig csinálni, hiszen
annak a segítségével minden szükséges tudás elsajátítható.
A térképre el lehet
helyezni különböző egységeket, épületeket. Ezekkel lehet kitölteni a térképet.
Egy listát böngészve ki
tudjuk választani a térképre helyezendő egységeket, majd szükséges helyeikre
lerakni azokat. Ilyenkor minden szükséges információ megjelenik az egységekről,
lehetőség van a további finomhangolások elvégzésére.
Az egységek
viselkedéséért felelős AI beállításával szabályozható az egységek viselkedése.
Különböző tulajdonságokat, emberekre szétszedve, lehet beállítani. A szereplők
rutinja, hangulata is itt változtatható meg.
Az egységek a felhasználó
által megváltoztatott paraméterek szerint fognak viselkedni a szimuláció során.
A beállított értékek a szimuláció közben nem módosíthatók, ahhoz vissza kell
lépni erre a funkcióra.
A kívánt értékeket
egyesével, vagy csoportonkénti beállításra is
lehetőség van. Az állatok viselkedése is megváltoztatható. A viselkedésminta a
felmerülő igények szerint elkészíthető. A program ezután hozzácsatolja azt a
térképhez, vagy csak az adott szimulációhoz. Ezen értékek beállításával
teljesen igényre szabható a program működése. Amennyiben minden beállításra
került, a szimuláció futtatását megkezdheti a felhasználó.
A még pontosabb
szimulációs eredmények érdekében külön-külön megváltoztatható a szereplők
viselkedése. Ilyenkor csoportokra bontva is lehet módosítani a kívánt
értékeket, nem kell egyesével minden egyes szimulációban szereplő emberen végig
menni.
A szimuláció szereplői a
felhasználó által módosított módon viselkednek a szimuláció során. Ezzel is
növelve a szimuláció pontosságát.
A kívánt értékeket be
lehet állítani egyesével, vagy csoportonként. Itt
minden lehetséges érték beállítására lehetőség van. Az egyes szereplők
személyisége, jelleme, fizikuma mind itt módosítható.
A szimuláció futtatása
során a felhasználók grafikusan kísérhetik figyelemmel a szimuláció
végbemenetét.
Amennyiben minden apróság
beállításra került, a szimuláció futását meg lehet kezdeni az erre kijelölt
gomb megnyomásával, vagy a menüsorban a „Simulation”
menüpontban kiválasztva a „Run” menüpontot. Futás
közben minden számára fontos információ megjelenik a képernyőn. Lehetőség van a
szimuláció sebességének a beállítására is. Illetve meg is lehet állítani azt,
az estleges módosítások érdekében.
Az egyénileg elkészített
pályák feltölthetők a szoftver webhelyére, így más prémium felhasználók is
letölthetik azokat lokális használatra, esetleg szerkeszthetik saját szükségeik
szerint. Ez a lehetőség csupán a prémium verziójú szimulációs program
használatának során érhető el.
A pálya szerkesztése után
a programon belül a „File” menüpont „Share project”
menüpontjában indítható el a térkép megosztásának folyamatát.
A mások által beküldött,
nem hivatalos pályák értékelésére is lehetősége van a felhasználónak. Ezzel a
funkcióval egyrészt mások munkájának elismerését nyilváníthatják ki a
felhasználók, másrészt versenyhelyzet alakulhat ki a játékosok között a
legmagasabb értékelésű pálya elkészítésének érdekében.
Az értékelni kívánt
pályát egy ötös skálán értékelheti a felhasználó, majd egy rövid, 400 szavas
megjegyzést is hozzáfűzhet az értékeléséhez.
Az értékelés után az
értékelt pálya mellett megjelenik a véleményünk, hogy azt a többi felhasználó
megtekinthesse.
A játékosoknak
lehetőségük van egy online űrlap kitöltésével jelezni az általuk a program használata
során esetlegesen észlelt, annak működésével kapcsolatos hibákat, illetve
kérdéseket tehetnek fel az alkalmazás használatáról. Ezek az üzenetek a Support Adminhoz futnak be, aki
válaszol a kérdésekre, illetve kivizsgálja a jelzett hibákat, és szükség esetén
továbbítja azok leírásait a fejlesztői csapathoz, hogy mielőbb kijavításra
kerüljenek.
Amennyiben a felhasználó
hibát észlel a program használata közben, azt a hibajalentő
felületen bejelentheti. A hibáról készített képernyőfotót is mellékelheti,
illetve adnia kell egy pontos leírást, hogy hogyan keletkezett az adott hiba.
A programot a xxx yyy zzz fejlesztette 2018-ban.
© Minden jog fenntartva.