2018.11.17.

Tartalomjegyzék:

1.Bevezetés

2.Regisztráció

2.1 Elfelejtett jelszó megadása

3. Telepítés és futtatás

3.1 Megvásárolt telepítő DVD

3.2 A weboldalról letöltött letöltött telepítőfájl

3.3 Futtatás

3.4 Eltávolítás

4.Rendszerkövetelmények

5.Segédletek

5.1 Tutorialpálya

5.2 Oktatóvideó

6.Kezdőképenyő

7.Kezelőfelület

7.1 Menüsor

8. AI típusok

9. Világ objektumok

10. Demó verzió

11. Prémium előnyök

12. Szimuláció szerkesztése

12.1 Pálya készítés

12.2 Egységek térképre helyezése

12.3 Az AI finomhangolása

12.4. Szereplők viselkedéseinek a beállítása

13. Szimuláció futtatása

14. Pálya megosztása/értékelése

14.1 Pálya megosztás

14.2 Pálya értékelése

15. Hibajelentés

16. Készítők

1.Bevezetés

Ön jelenleg a HistoricalSimulatorX nevű, a xxx yyy zzz fejlesztői csapat által elkészített szoftver felhasználói kézikönyvét olvassa. Szoftverünk a különböző történelmi események szimulálására hivatott. A szimuláció a felhasználói igények szerint teljes mértékben igényre szabható, beállítható. A háttérben egy precízen kifejlesztett mesterségesintelligencia dolgozik, ez felel a szimulációban szereplő személyek viselkedéséért. Ugyanis, a szimulációban minden egyes embernek megvan a saját személye, napi rutinja, elvégzendő feladata (kutató, favágó, vadász, fosztogató, stb...). Természetesen ezek a tulajdonságok is finomhangolhatók a még pontosabb szimulációs eredmények érdekében.

A fejlesztés során törekedtünk a lehető legpontosabb szimulációs eredményeket elérő program kifejlesztésére. Emellett a magas szintű felhasználói élményre is gondosan odafigyeltünk. Szoftverünk letisztult kezelőfelülete több élő tesztelés után nyerte el végső formáját. A szerzett tapasztalatok alapján bátran kijelenthetjük, hogy a program használata könnyedén elsajátítható. Ha használat közben bármiféle gondja adódna, kérem lapozza fel e dokumentumot! A kézikönyv első felében a kezelőfelületről lehet olvasni.

Amennyiben a kézikönyv teljes körű áttanulmányozása után is marad Önben megválaszolatlan kérdés, lépjen kapcsolatban a fejlesztőcsapatunkkal emailben.

 

2.Regisztráció

A szoftver használata előzetes regisztrációhoz kötött. Ennek megejtésére egy aktív email fiók, valamint a prémium felhasználóknak egy érvényes mobil telefon is szükséges. A felhasználónak rendelkeznie kell a regisztrációhoz szükséges email címmel, illetve egy olyan eszközzel, amellyel csatlakozni tud az internethez. Ezen felül a prémium felhasználók számára szükséges egy olyan mobil telefon, amin keresztül egy mobil telefonszolgáltató által érvényesített számon felveheti a kapcsolatot a céggel vásárlás, illetve a prémium licensz egyénileg való testre szabás szempontjából. A regisztráció után létrejön egy felhasználói fiók, amellyel, a bejelentkezést követően a program használhatóvá válik. Prémium felhasználóvá válásának igénye esetén, ezután történik a kapcsolat felvétele a céggel, akivel hosszas adategyeztetés után megkezdődik a prémium verziójú szimulációs program licensz testre szabásának az értekezése.

A sikeres regisztrációhoz előbb meg kell adni az email címet, a felhasználó teljes nevét, a jelszót, majd egy felhasználónevet. A feltételek elfogadása után a felhasználói fiók létrejön, bekerül a rendszerbe.

Amennyiben a jelszó nem megfelelő erősségűnek bizonyul, a rendszer jelez és a leendő felhasználónak új jelszót kell kitalálnia.

A webserver ideiglenes leállása esetén a regisztráció nem ejthető meg, ilyenkor a weboldal tájékoztatást nyújt a rendszer újra indulásának lehetséges időpontjáról.

2.1 Elfelejtett jelszó megadása

Amennyiben a felhasználó elfelejtette a jelszavát, újat igényelhet. Ezt egy emailben elküldött űrlap kitöltésével teheti meg. A felhasználó emailben kap további tájékoztatást, illetve itt éri el a felületet, ahol az új jelszava megadása után megváltoztathatja jelszavát a jelszó megválasztási követelményeink alapján.

 

3. Telepítés és futtatás

3.1 Megvásárolt telepítő DVD

Amennyiben a szoftver fizikai formájának a birtokosa, kérem vegye ki a DVD-t a csomagolásból és helyezze be a számítógépének az olvasójába. Ezután automatikusan elindul egy telepítő varázsló, amely segítségével kényelmesen installálható a program. A telepítővarázsló ajánlott lépéseit kell követni a sikeres telepítés érdekében. Ugyanakkor amennyiben a felhasználó érdekei úgy kívánják, a telepítéshelye, illetve a telepítendő komponensek listája is megváltoztatható az igények szerint.

3.2 A weboldalról letöltött letöltött telepítőfájl

Amennyiben nem rendelkezik a telepítő DVD-vel kérem keresse fel honlapunkat WWW.PWSHistoryX.hu . Ehhez szüksége lesz egy eszközre, amely hozzáfér az internethez. A kezdőképernyőn jól látható helyen megtalálja a „letöltés” menüpontot. Itt kedvére válogathat a megjelent verziók listájából. Természetesen mindig a legújabb verzió telepítését ajánljuk, hiszen azokban a legtöbb felfedezett hiba javításra került. A kiválasztott verzióra kattintva megjelenik egy ablak, ahol kiválasztható a letöltés helye. A letöltés sok időt vehet igénybe. A HistoryX_Setup_xx.exe-t megnyitva elindul a telepítővarázsló, mely segítségével kényelmesen installálható a program. A telepítővarázsló ajánlott lépéseit kell követni a sikeres telepítés érdekében. Ugyanakkor amennyiben a felhasználó érdekei úgy kívánják, a telepítéshelye, illetve a telepítendő komponensek listája is megváltoztatható az igények szerint.

3.3 Futtatás

A Szimulációs program elindításához kattintsunk az asztalon található parancsikonjára kétszer. A program elindulása után a főmenübe jutunk, ahol különböző lehetőségek várnak ránk. A későbbiekben részletes ismertetőt olvashat a felhasználói felületről és a programhasználatáról. Ehhez színes képernyőfotókat is mellékeltünk a jobb megértés érdekében.

3.4 Eltávolítás

Természetesen lehetőség van a szimulációs program számítógépről való eltávolítására is. Ehhez ugyanúgy el kell indítanunk a telepítő fájlt, majd a megjelenő ablakban az Eltávolítás gombra kattintva elvégezhetjük a műveletet.

 

4.Rendszerkövetelmények

CPU

Intel Dual Core 2.2GHz to Quad Core 3.2GHz / AMD Dual Core 2.4GHz to Quad Core 3.2GHz

RAM

2GB-8GB

GPU

NVIDIA GeForce 8600 GT 512MB to NVIDIA GeForce GTX 580 1536MB / Radeon HD 3000 512MB to Radeon HD 6850 1024MB

 

5.Segédletek

Többféle segédlet is a segítségre szoruló felhasználók rendelkezésére áll. Ezek közé tartozik az online felhasználói kézikönyv, amely a szoftver funkcióinak részletes leírását tartalmazza, és használatuk módját is elmagyarázza. A felhasználót segítik még ezen kívül a szimuláció során az egyes elemekkel kapcsolatos rövid leírások, amelyek akkor jelennek meg, ha az egérmutatóval rövid ideig időzünk a kérdéses objektumon. Ez a funkció kikapcsolható lesz.

5.1 Tutorialpálya

A szoftverhez mellékelünk egy tutorial pályát is, amely segítségével interaktív módon elsajátítható a program legalapvetőbb funkciói. Ezt a segédletet a „Help” menüpontok valamelyikében lehet igénybe venni. A tutorial közben a felhasználó teljes körű tájékoztatásban részesül. Minden lényeges információ megjeleik a képernyőn.

5.2 Oktatóvideó

Az oktatóvideót azon felhasználóknak ajánljuk, akik számára az audio-vizuális segédlet szimpatikusabb. Az oktatóvideóban nem szerepel az összes funkció részletezése, csupán az általános használathoz szükséges tudás átadását biztosítja. Ez a segédlet szintén a „Help” menüpontok valamelyikében érhető el.

 

6.Kezdőképenyő

A programot elindítva, az ábrán látható, kisméretű ablak tárul elénk. A program egy „Welcome!” felirattal üdvözli a kedves felhasználót. Ezen a ponton tudunk új projektet elkezdeni, illetve meglévőket betölteni.

Első indításkor a program felajánlja a tutorial pályába való belépést is. Amennyiben a felhasználó nem él ezzel a lehetőséggel, viszont később igényt tartana a tutorial pályára, azt a Help menüpont valamelyikében közvetlenül eléri.

Szövegdoboz: Az ablak közepén elhelyezkedő fehér színű sávba be tudjuk gépelni a leendő projektunk címét. Amennyiben a felhasználó nem kíván saját címet megadni, a program automatikus generál egyet a dátum felhasználásával. Alap esetben a program által előre meghatározott helyre mentődnek az adatok, de a felhasználónak lehetősége van saját mappát is választani. Ilyenkor a szövegdoboz bal oldalán lévő „…” ikonra kattintva lehet böngészni a mappák között, illetve a meglévő projektek között is. A korábbi projektek (feltéve, hogy az alap mappában tároljuk őket), a szövegdoboz jobboldalán elhelyezkedő lefelé mutató nyíl megnyomásával láthatóvá vállnak. Így egy listát böngészve tudjuk kikeresni a kívánt fájlt. A projektek kiterjesztése .smltp .

New Project: Erre a gombra kattintva hozhatunk létre új projektet. Amennyiben a fenti szövegdobozt üresen hagyjuk, úgy az alap beállítások szerint fog létrejönni az új projekt. Egy külön fájlban mentődnek a felhasználó beállításai, amik később betölthetők vagy esetleg szerkeszthetőek. Ez a lehetőség csupán a prémium verziójú szimulációs program használatának során érhető el.

Help: Ezen gomb megnyomásával a felhasználó el tudja érni a felhasználói kézikönyvet, és a tutorial pályát. Illetve mellékeltünk a programhoz egy 30perces oktatóvideót is, amely audiovizuális segítséget is nyújt a kezdő felhasználók számára.

Load Project: A felhasználónak lehetősége van betölteni már előre megírt szimulációkat. Amennyiben prémium verziójú szimulációs programról van szó, és a prémium felhasználó rendelkezik meglévő projekttel, azt tallózás útján betöltheti. Így a megkezdett munkát folytathatja vagy megtekintheti a már kész projektet.

Egy, már meglévő projekttel rendelkezni kell. Ingyenes verziójú szimulációs program esetén ez annyit jelent, hogy csupán választani kell a már előre definiált szimulációkból. Prémium verziójú szimulációs program esetén lehetőség van megnyitni ugyanazokat az előre definiált szimulációkat, amiket az ingyenes verziójú szimulációs programban, ezen felül lehetősége nyílik a prémium felhasználónak arra, hogy a már saját maga által létrehozott, illetve módosított szimulációkat betöltse.

Ingyenes verziójú szimulációs program esetén csupán egy legördülő listából választ a felhasználó az előre definiált szimulációk listájából. A prémium felhasználó ebben a listába már látja a saját megkezdett projektjeit is.

 

7.Kezelőfelület

7.1 Menüsor

Új projekt létrehozása esetén az ábrán látható képernyőt láthatjuk.

A fenti sávban a programhoz tartozó beállításokat kezelhetjük.

A File menüpontban van lehetőségünk az adataink mentésére, illetve a korábbi munkaállományok betöltését is itt tudjuk megtenni. Ebben a menüben található meg a „preferences” menüpont is, ahol a felhasználói igények szerinti apró módosításokat el lehet végezni a programban.

Az Edit menüpontban található listában lehet elérni a szerkesztő műveleteket. Minden művelethez tartozik egy billentyűkombináció is, amit az egyes műveletek nevei után olvasható le. Ezek a billentyűkombinációk a kézikönyv utolsó fejezetében is megtekinthetőek.

Az AI menüpontban van lehetőségünk a mesterséges intelligencia finomhangolására. Az éppen kiválasztott elem/személy viselkedéséért felelős beállítási értékek itt változtathatók meg.

A Simulation menüpontban a szimuláció beállításait lehet elérni. Itt lehet például a szimuláció sebességét beállítani, a képi megjelenéssel kapcsolatos beállításokat kezelni stb.

Természetesen ezek a funkciók a program használata közben több helyen is elérhetőek, és a billentyű kombinációk is rendelkezésre állnak. Mindezek a kényelmet biztosítják.

A Window menüpontban testre szabható a kezelőfelület. A listában szereplő elemeket megjeleníthetjük a kezelőfelületen. Az aktuálisan látható elemek egy pipával vannak ellátva. Az alapbeállítások visszaállítására is van lehetőség.

A Help menü megegyezik a kezdőképernyő Help gombjával.

 

8. AI típusok

Megnevezés

Feladat

Élet érték

Támadó érték

Védekező érték

Bányász

Érceket bányász, amiből a falu eszközöket, fegyvereket és páncélt gyárthat.

100

25

10

Favágó

Fát vág amiből a falu építkezhet.

100

25

10

Vadász

Állatokat vadász bőrnek, illetve élelemnek.

150

50

40

Fosztogató

Az ellenséges falut fosztogatja.

200

60

60

Kutató

Kutatásokat végez a falu fejlődése érdekében

100

10

20

Földművelő

Ételt termel a falunak.

100

10

20

Őrző

Védi a falut az esetleges támadásoktól.

250

40

80

Kovács

Fegyvert, eszközt és páncélt gyárt a falunak.

100

30

40

 

9. Világ objektumok

Megnevezés

Leírás

Bánya

Itt bányásznak a bányászok.

Erdő

A favágók itt vágnak fát, a vadászok ide járnak vadászni.

Mező

A vadászok ide járnak vadászni.

Őrtorony

Az őrzők innen látják a bejövő támadásokat.

Laboratórium

Fejlesztési központ, a kutatók dolgoznak itt.

Főépület

A falu központja, ha lerombolják akkor az nagyon visszaveti a falu teljesítményét amíg nem építik újra.

Piac

A többi faluval való kereskedés valósul meg itt.

Kovácsműhely

A kovács itt végzi napi teendőjét.

Fal

Védi a falut a támadásoktól.

Lakóépület

A falu lakosai laknak itt.

Raktár

Lerakodó és tároló központ a nyersanyagoknak.

Kaszárnya

A katonák kiképzése folyik itt.

Istálló

Ha már elég fejlett a falu a lovak használatához, akkor a lovak itt lesznek elszállásolva.

Kórház

A sérültek ellátása itt történik

 

10. Demó verzió

A regisztrációt követően lehetőség nyílik a szoftver kipróbálására. A regisztrált felhasználó csupán csak az előre beállított szimulációk futtatására jogosult. Minden más funkciót csak a prémium felhasználó érhet el.

A terméket feloldó virtuális kulcs, illetve a program díszdobozos kiadása megvásárolható a honlapunkon.

 

11. Prémium előnyök

Saját szimulációk létrehozása

A program teljes körű beállíthatósága

Projekt mentése, betöltése

Pálya szerkesztése

Elkészített pálya megosztása

Más felhasználók által közzétett pályák letöltése, értékelése

 

12. Szimuláció szerkesztése

12.1 Pálya készítés

A felhasználónak lehetősége van saját igények szerint különböző térképeket, térképrészeket létrehozni, ezáltal teljesen egyedi szimulációk létrehozásához kap hatalmat. Ez a lehetőség csupán a prémium verziójú szimulációs program használatának során érhető el.

A rendelkezésre álló eszközökkel a felhasználó szerkesztheti a térképet. Megadhatja az elképzelt domborzatot, a növényzetet, víztérképet, illetve az állatvilágot is. Itt lehet a csapadékmennyiséget, átlaghőmérsékletet és az évszakok jellemzőit is megadni. Javasoljuk a tutorialpályát végig csinálni, hiszen annak a segítségével minden szükséges tudás elsajátítható.

 

12.2 Egységek térképre helyezése

A térképre el lehet helyezni különböző egységeket, épületeket. Ezekkel lehet kitölteni a térképet.

Egy listát böngészve ki tudjuk választani a térképre helyezendő egységeket, majd szükséges helyeikre lerakni azokat. Ilyenkor minden szükséges információ megjelenik az egységekről, lehetőség van a további finomhangolások elvégzésére.

 

12.3 Az AI finomhangolása

Az egységek viselkedéséért felelős AI beállításával szabályozható az egységek viselkedése. Különböző tulajdonságokat, emberekre szétszedve, lehet beállítani. A szereplők rutinja, hangulata is itt változtatható meg.

Az egységek a felhasználó által megváltoztatott paraméterek szerint fognak viselkedni a szimuláció során. A beállított értékek a szimuláció közben nem módosíthatók, ahhoz vissza kell lépni erre a funkcióra.

A kívánt értékeket egyesével, vagy csoportonkénti beállításra is lehetőség van. Az állatok viselkedése is megváltoztatható. A viselkedésminta a felmerülő igények szerint elkészíthető. A program ezután hozzácsatolja azt a térképhez, vagy csak az adott szimulációhoz. Ezen értékek beállításával teljesen igényre szabható a program működése. Amennyiben minden beállításra került, a szimuláció futtatását megkezdheti a felhasználó.

 

12.4. Szereplők viselkedéseinek a beállítása

A még pontosabb szimulációs eredmények érdekében külön-külön megváltoztatható a szereplők viselkedése. Ilyenkor csoportokra bontva is lehet módosítani a kívánt értékeket, nem kell egyesével minden egyes szimulációban szereplő emberen végig menni.

A szimuláció szereplői a felhasználó által módosított módon viselkednek a szimuláció során. Ezzel is növelve a szimuláció pontosságát.

A kívánt értékeket be lehet állítani egyesével, vagy csoportonként. Itt minden lehetséges érték beállítására lehetőség van. Az egyes szereplők személyisége, jelleme, fizikuma mind itt módosítható.

 

13. Szimuláció futtatása

A szimuláció futtatása során a felhasználók grafikusan kísérhetik figyelemmel a szimuláció végbemenetét.

Amennyiben minden apróság beállításra került, a szimuláció futását meg lehet kezdeni az erre kijelölt gomb megnyomásával, vagy a menüsorban a „Simulation” menüpontban kiválasztva a „Run” menüpontot. Futás közben minden számára fontos információ megjelenik a képernyőn. Lehetőség van a szimuláció sebességének a beállítására is. Illetve meg is lehet állítani azt, az estleges módosítások érdekében.

 

14. Pálya megosztása/értékelése

14.1 Pálya megosztás

Az egyénileg elkészített pályák feltölthetők a szoftver webhelyére, így más prémium felhasználók is letölthetik azokat lokális használatra, esetleg szerkeszthetik saját szükségeik szerint. Ez a lehetőség csupán a prémium verziójú szimulációs program használatának során érhető el.

A pálya szerkesztése után a programon belül a „File” menüpont „Share project” menüpontjában indítható el a térkép megosztásának folyamatát.

 

14.2 Pálya értékelése

A mások által beküldött, nem hivatalos pályák értékelésére is lehetősége van a felhasználónak. Ezzel a funkcióval egyrészt mások munkájának elismerését nyilváníthatják ki a felhasználók, másrészt versenyhelyzet alakulhat ki a játékosok között a legmagasabb értékelésű pálya elkészítésének érdekében.

Az értékelni kívánt pályát egy ötös skálán értékelheti a felhasználó, majd egy rövid, 400 szavas megjegyzést is hozzáfűzhet az értékeléséhez.

Az értékelés után az értékelt pálya mellett megjelenik a véleményünk, hogy azt a többi felhasználó megtekinthesse.

 

15. Hibajelentés

A játékosoknak lehetőségük van egy online űrlap kitöltésével jelezni az általuk a program használata során esetlegesen észlelt, annak működésével kapcsolatos hibákat, illetve kérdéseket tehetnek fel az alkalmazás használatáról. Ezek az üzenetek a Support Adminhoz futnak be, aki válaszol a kérdésekre, illetve kivizsgálja a jelzett hibákat, és szükség esetén továbbítja azok leírásait a fejlesztői csapathoz, hogy mielőbb kijavításra kerüljenek.

Amennyiben a felhasználó hibát észlel a program használata közben, azt a hibajalentő felületen bejelentheti. A hibáról készített képernyőfotót is mellékelheti, illetve adnia kell egy pontos leírást, hogy hogyan keletkezett az adott hiba.

 

16. Készítők

A programot a xxx yyy zzz fejlesztette 2018-ban.
© Minden jog fenntartva.