A five csapat idén mutatja be legújabb projektjét, a „WorkNet” szoftvert, ami egyedülálló technológiát kínál a kis- és középvállalkozások vezetőinek, illetve azok beosztottainak. Egy virtuális kapcsolatot képez a cégek dolgozóinak, elősegítve az információ gyorsabb és elérhetőbb áramlását a résztvevők közt, ezáltal remek munkahelyi rendszert biztosítva. A beépített adatbázis tartalmazza a beosztottak személyes adatait, beosztását, kérelmeit. Megjelenik egy mindenki számára látható naptár felület, amiben vannak közös elemek (pl. egy továbbképzés vagy meeting), és személyes elemek, amit csak az adott beosztott láthat (pl. személyes megbeszélés, szabadnap). Ezt a felületet csak a vezető szerkesztheti, a beosztottak kérelmeket adhatnak a szabadnapra vonatkozóan. Megjelenik egy levelezési rendszer is, ami informális beszélgetésnek ad helyet. A legfőbb célunk egy olyan adatbázis létrehozása a szoftveren belül, ami vezeti a beosztottak munkaidejét, elért eredményeit. Megmutatja az évben még kivehető szabadnapjaikat.
Olyan helyeken szeretnénk alkalmazni ahol esetleg nincsen stabil, illetve biztos munkaidő nyílvántartás és esetleges gondok merülnének fel ezeknek vezetésével rendszerezésével legyen egy kis vagy akár multi cégről is szó. Megkönnyítve a vezetők és az alkalmazottak munkáját egyaránt és egységesíteni azt.
A megcélzott üzleti terület a kis és közép vállalkozások területe, azon belül is azok a cégek, cégcsoportok, melyeknél elengedhető a személyes kontaktusok létrehozása, pl. ha a beosztottak távmunkát végeznek. Ez megszabadít mindenkit felesleges telefonálásoktól, üzenetküldéstől. Meggyorsítja ezt a folyamatot és pontosan dokumentálja. A szeoftverben nem lesznek megjelenő reklámok, amik a csapatunk számára plusz bevételt nyújthatna, ezért az eladási árában, és a frissítések és plusz szolgáltatásokban látjuk a nagyobb bevételi forrásokat. A szoftver minden platformra kiterjesztenénk, a Google Play Áruházban és App Storeban tervezzük forgalmazni, és persze webes felület is megjeleníthető lesz. A piackutatásunk bizonyította, hogy kevés hasonló szoftver van ami konkurenciát jelentene számunkra.
A WorkNet-nek elsősorban az üzleti világ egyszerűsítése a célja. Az alkalmazás kitűnő kapcsolatot teremt a munkahelyi hierarchién belül, főként a középvállalkozásokat célozva. Egy olyan rendszer, ami lefedi az összes lehetséges problémát és kérdést mely egy céh/vállalkozás tagjai között merülne. Az elkészült szoftver nem ingyenes, ezzel biztosítjuk a minőséget és a megbízható, folyamatos fejlesztéseket. Az a cég, amelyik megvásárolja, az kitűnő adattárolási lehetőségeket illetve alacsony költségigényű és fenntartható redszert kap. A kisvállalkozásoknak egyszerű megoldás, hisz amíg beosztottak vannak, addig azok esetleges problémáival és a felmerülő kérdéseivel is foglalkozni kell. A WorkNet magában ötvöz egy kommunikációs platformot egy vállalati információs rendszerrel, mely rengeteg előnnyel jár. A piacon látható más cégek rengeteg megoldást kínálnak, de egyben mindtől különbözik a WorkNet, mindet megvalósít ezek közül egyszerre. Képes ugyanazt a teljesítményt nyújtani, mint amit a külön szoftverek, külön megoldásokra nyújtanak. Tehát nem kell több különböző rendszert beszerezni, hanem elég egyedül a WorkNetet.
Five: Az érintett személyek egyrészt a csapatunk, akik majd az elkészült szoftvert, illetve a hozzátartozó adatbázist üzemeltetik, fejlesztik. Felhasználók: A megcélzott üzleti terület a cégek/vállalkozások, azon belül is azok a csoportok, melyeknek szükséges a folyamatos és hatékony kommunikáció létesítése. A megvásárolt alkalmazás minden dolgozót érintene, megkönnyítené a munkájukat. A szoftveren belül is meg fog jelenni a hierarchia, hiszen a vezetőnek több lehetősége lesz, viszont mégis kevésbé formális platform jön létre.
Elnevezés: | Leírás: |
---|---|
Projektvezető | Irányít minden folyamatot, tisztában van mindenki dolgával, felügyeli és összehangolja azokat. |
Konzulens | Ellenőrzi a kész projekteket, tanácsot és segítséget nyújt a felmerülő kérdésekben. |
Programozó | A szoftver elkészítése, programozás. |
Tesztelő | Szoftverműködés ellenőrzése, hibák keresése és leírása/javítása. |
Adminisztrátor | Az alkalmazás működtetésével kapcsolatos kérdések problémák megoldása,üzemeltetés. |
Designer | Feladata a külső megjelenés alakítása, UI/UX. |
Elnevezés: | Leírás: |
---|---|
Cégek | Az alkalmazásban résztvevő cégek, akik megvásárolták a szoftvert. |
Magánszemélyek | Bármilyen jogi személy, aki modern körülmények között szeretné vezetni vállalkozását. |
Elsősorban windows operációs rendszerre majd későbbiekben okos telefonokra szeretnénk fejleszteni.Windows Phone-ra való fejlesztés még kétséges hiszen nem látjuk túlságosan piac képesnek a készüléket. Szeretnénk majd okosórára is elkészíteni az alkalmazást ez által is szélesítve használati körét. A felhasználók száma előreláthatólag folyamatosan növekedni fog. Eleinte természetesen kevesebb ügyféllel számolunk, de igyekszünk marketing stratégiánkat úgy alakítani hogy a lehető legkedvezőbben terjedjen az alkalmazásunk.
Feladatkör | Név | Elérhetőség |
---|---|---|
Konzulens | Tompa Tamás | tompa@iit.uni-miskolc.hu |
Tantárgy jegyzője | Dr. Mileff Péter | mileff@iit.uni-miskolc.hu |
Csapatvezető | Kozák Luca | lucckozak@gmail.com |
A cégek oldaláról természetesen bővebb adatok sükségeltetnek a program használatához, mivel magasabb szintű hozzáférést kell biztosítani számukra. A cégvezető dönti el, hogy a további „alatta lévő” felhasználóknak milyen adatot kell megadni. Erre talál majd egy felsorolást, amiből ezeket kiválaszthatja. Egy felhasználó normál regisztrálásánál szükség van a a teljes nevére, születési évére. Közösségi portálokkal nem lesz lehetőség belépésre, hiszen ez egy támadható rés lenne a szoftveren belül, és igazából nincs is rá szükség. A megadott adatokat a szoftver rögzíti az adatbázisában. A felhasználók adatbiztonsága természetesen fennáll a beépített adat titkosítási eljárásokkal.
A termék különböző platformokon is megjelenve folyamatosan frissítések mellett, legfontosabb jellemzői hogy segíti a mindennapi együttműködést a felhasználók között, munkamegosztás, időpont egyeztetések, feladatok kiosztása azoknak összefoglalása, összegzése illetve rendszerezése. Igyekszünk a lehető legjobban optimalizálni minden platformra és folyamatosan értesíteni a felhasználókat az appon belül zajló folyamatok állapotáról és azoknak változásáról.
A termék használata egyszerűsíti a mindennapi munkát és annak elkönyvelését, esetleges követését. Igyekszünk a lehető legegyszerűbb és áttekinthetőbb interface-el ellátni termékünk ez által is biztosítani hogy még aki számára “ismeretlen” az okos telefonok világa azok is teljességgel tudják használni azt. Le egyszerűsíti a mindennapi meeting-ek időpont egyeztetését esetleges ütközések elkerülését illetve folyamatosan képet kaphatunk arról ki, mivel foglalkozik ezáltal és könnyítve és gyorsítva a folyamatos, rendszerezett munkát.
Termékünk használatához oldalunkon vagy appunkon keresztül megvásárlás, valamint regisztráció szükséges egy account készítéséhez. A bejelentkezéshez, regisztrációhoz, chateléshez, friss adatok megtekintéséhez internetkapcsolatra van szükség. A nem frissült, legutóbbi adatok persze megjelennek, pl. a közös naptár, szabadságok megtekintése. Adatokat lehet küldeni is internet nélkül, viszont ezek csak a kapcsolat létrehozása után jelennek meg a többiek számára.
http://howmuchtomakeanapp.com oldalon keresztül készitettünk előleges költségbecslést, melynek eredménye $87,000 ami forintba átszámolva 24,370,424 Ft. Ez valószínűleg kicsit elrugaszkodott összeg, véleményünk szerint csapatunk ennél költséghatékonyabb módon is képes lenne dolgozni. Elsődlegesen a developer licencek megvásárlására kellene költenünk.
Appunk installálása nem ingyenes, a munkánkat figyelembe véve fogjuk meghatározni a végleges árát. Az adott eszközök operációs rendszerének áruházából tölthető le majd a későbbiekben.A weboldalunkat bármely böngészővel lehetőség lesz megtekinteni, akár mobil eszközről is. Erre egyrészt azért is szükség van, mert WindowsPhone-ra nem fejlesztjük a szoftvert, viszont vannak akik a mai napig azt használnak. Másrészről ha okostelefonról nézzük az oldalt, akkor lehetőséget fog nyújtani azonnali applikáció telepítésre is. Ha ezt választja a felhasználó, akkor automatikusan az áruházba irányítja a telefon. Ezeken kívül pedig vannak akiknek nincs elegendő tárhely a telefonján, ezért nincs lehetőségük letölteni az alkalmazást, így szükségük van egy jól átlátható webes mobil platformra.
A termékünk faág szerkezetének köszönhetően teljes átláthatóságot nyújt az ügyfelek/alkalmazottak/vezetők számára amikkel rendszerezhetjük a csapat munkákat, meetingeket, illetve a prioritás rendszert amit be szeretnénk integrálni a rendszerünkbe azt a feladatot látná el hogy az adott csoport vezető különböző prioritásokkal adhatja ki a feladatokat/projekteket. Ezzel is segítve az átláhatóságot a beosztottak számára.
Alapvető elvárásaink közé tartozik a gyors és egyszerű kezelés. Már a fejlesztés korai szakaszában nagy hangsúlyt fektettünk arra, hogy a felhasználóink egy könnyen érthető letisztult, formailag minimalista designt alkossunk. A minimalista design segíti a könnyen érthetőséget átláthatóságot illetve a gombok tágasabb elhelyezkedése növeli a térérzetet kisebb felbontású eszközkön is. Egy olyan innovatív rendszert szerettünk volna fejleszteni amely nagy segítséget tud nyújtani a felhasználóknak. Tekintettel arra hogy nem minden felhasználó rendelkezik a legerősebb hardverrel igyekeztünk a lehető legjobban optimalizálni termékünket Ne legyen felesleges processzot felhasználás memória foglalás, ne hagyjon szemetet a tárolón...stb. Kötelességünk nem csupán a jogi követelések miatt, de a vásárlók biztonsága érdekében is az adatokat megfelelő rendszerben tárolni, illetve titkosítási eljárásokat alkalmazni, melyek az igényeinket kielégítik. Ezen felül azt is biztosítanunk kell, hogy az adatokkal visszaélés nem történik. Összegezvén minőségileg az alábbiakra kell figyelnünk:
Formátum: Fehér háttér Fekete betűszín 12-24p betűméret Talpas betűstílus Címek, alcímek kiemelése Átláthatóság/egyértelműség Szótárban szereplő szavak használata Nyelv: Magyar (szükség esetén angol) Végleges formátum: .html A honlap dokumentációi folyamatosan kiegészülnek és változnak. Azok véglegesítése előtt a készítők között egyeztetés és egyetértés szükséges, melyet külön nem dokumentálunk! Véglegesítést követően a dokumentum(ok) átszerkesztésére, változtatására a készítők megegyezése alapján van lehetőség!
Felhasználókat tekintve az egyik legnagyobb kockázat, hogy idősebb felhasználók nem preferálják az ilyen munkahelyi lehetőségek digitalizálását, vagy ha meg is vásárolják, akkor nem használják ki megfelelően. A másik kockázati lista, hogy nagyobb vállalkozásoknak ez a szoftver talán már átláthatatlan lenne, nekik máshogy kellene létrehozni egy hasonló platformot. Ezek a kockázati tényezők jelentősen befolyásolhatják a cégek szemléletét a projektünkkel kapcsolatban, az olyanok, melyek tagjai leginkább idősebb emberek, vagy nem használják rendszeresen az informatika által nyújtott lehetőségeket. Fejlesztői szempontból a legnagyobb kockázatunk, hogy egy most induló stat-up csapat vagyok, még semmilyen szoftverkészítéshez használatos programunk, developer licencunk, erőforrásunk nincsen egyelőre. Ezek beszerzése rengeteg pénzt és energiát követelne, ennek következtében pedig nem tudunk meghatározni egy végleges elkészítési határidőt. Ami megkönnyítené a dolgunkat, ha befektetőket találnánk a projektünkre, de mivel nem tudunk előzetesreferencia munkát bemutatni, és pontos határidőt sem mondani, erre is korlátozottak az esélyeink.