Bemutatkozás Projekt terv Vízió SRS Szótár AnalizisModell Rendszer tervezés Teszt tervezés

Szoftver követelmény specifikáció

Dátum Verzió Leírás Szerző
2017.10.10 0.1 Első összegzés A csapat közös munkája
1.Bevezetés

A five csapat idén mutatja be legújabb projektjét, a „WorkNet” szoftvert, ami egyedülálló technológiát kínál a kis- és középvállalkozások vezetőinek, illetve azok beosztottainak. Egy virtuális kapcsolatot képez a cégek dolgozóinak, elősegítve az információ gyorsabb és elérhetőbb áramlását a résztvevők közt, ezáltal remek munkahelyi rendszert biztosítva. A beépített adatbázis tartalmazza a beosztottak személyes adatait, beosztását, kérelmeit. Megjelenik egy mindenki számára látható naptár felület, amiben vannak közös elemek (pl. egy továbbképzés vagy meeting), és személyes elemek, amit csak az adott beosztott láthat (pl. személyes megbeszélés, szabadnap). Ezt a felületet csak a vezető szerkesztheti, a beosztottak kérelmeket adhatnak a szabadnapra vonatkozóan. Megjelenik egy levelezési rendszer is, ami informális beszélgetésnek ad helyet. A legfőbb célunk egy olyan adatbázis létrehozása a szoftveren belül, ami vezeti a beosztottak munkaidejét, elért eredményeit. Megmutatja az évben még kivehető szabadnapjaikat.

2.Áttekintés

Csapatunk idén várható dobása, a WorkNet új innovációt kínál a kis- és középvállalkozások számára, illetve azok dolgozóiknak. Összeköttetésbe kerülnek a munkahelyi hierarchia miatt távol álló dolgozók. Meggyorsítja, és könnyen kezelhetővé teszi a munkahelyi kommunikációt, azzal hogy egy egyedülálló platformot kínál mindenki számára a cégnél. Ezentúl nem kell felesleges telefonhívásokat megejteni abban az esetben, ha valaki szabadságot szeretne kivenni. A főnöknek nem kell külön kör emailt küldeni, ha valakiket meetingre invitál. A szoftverünkel új munkahelyi chat felület is létrejön, nem kell beszerezni egyéb programokat, ami többletdíjat okozna a cég számára.

A felhasználóknak lehetőségük van egy böngészőben futtatható programot használni, de akár okos telefonos applikációt is letöltelthetnek a megfelelő operációs rendszerekre. A szoftvert megvásárolt cégeknek is lehetőséget fogunk biztosítani a későbbiekben a saját felületük testre szabására, melyet egy PC-n futtatható programon keresztül tudnnak majd szerkeszteni, ha van saját informatikusuk erre. A megfelelő futtatáshoz, adatbázis kezeléséhez, adatok lekéréséhez és az ehhez szükséges általunk készített felülethez, egy legalább Windows 7-et futtató PC-t ajánlunk amelyben legalább 512 RAM és 1,8GHz a processzor található. A dolgozóknak a program eléréséhez, csak egy eszközre van szükségük, amelyet bármely böngészővel elérhetnek mobilra is optimizált felülettel, ezzel a megoldással úgy hisszük, hogy megoldottuk egyszerűen a platformfüggetlen gyors hozzáférést, viszont emellett minden telefonra megfelelő applikáció is elérhető lesz.

Az egyik legfontosabb funkció a naptárak folyamatos frissítése, és persze az üzenetváltásra való lehetőségeg, ahol egyelőre csak gépelt beszélgetés valósítható meg, de a későbbiekben ezt is fejleszteni szeretnénk online telefonálási lehetőséggel, vagy akár hasonló videókonferencia funkcióval.

Az felhasználók nagyon változatosak lehetnek: fiataloktól az idősekig, bárki, akinek a cége lehetőséget ad a szoftver használatára. Egy minimális informatikai tudás persze elengedhetetlen, viszont tutorial videók könnyen segíthetnek ilyen problémákon.

Termékünk használatához a cégeknek meg kell vásárolnia a programot, a dolgozók ezáltal tudják majd maguk is aktiválni a letöltött alkalmazást. Regisztráció szükséges minden felhasználónak, amihez a cég által kívánt adatokat kell megadni. Persze fejlesztői csapatunk korlátozza ezeket, megadott listából tudnak majd a cégek is választani.

Az aktiváláshoz, regisztrációhoz, bejelentkezéshez, a folyamatosan frissülő adatokhoz, és a beszélgetésekhez internetkapcsolatra van szükség. A az elküldött üzenetek, rögzített adatok kapcsolati probléma esetén is folyamatos mentés alatt állnak.

Rendszerünkben a dolgozó fog legkisebb jogosultsági szinttel rendelkezni, számára a szoftveren belül csak a saját adatai lesznek elérhetők. Ennél magasabb prioritási szinttel fog rendelkezni a főnök, akik jogosultsága kiegészül még olyan funkciókkal, mint pl a szabadságok engedélyezése, meetingek hirdetése, személyes konzultációra való invitálás. Egy vállalaton belül több főnök is megtalálható lehet, így a dolgozók felépítése kisebb csoportokból is állhat, melyeket a részlegeik főnöke felügyel. A főnökök felett áll a cégvezető. Az cégvezető joga lesz a rendszer felügyelete, hiszen az ő döntése a szoftver megvásárlása. A szoftver fejlesztése során feltételezzük, hogy az általunk beszerzett termékek megfelelően fognak működni, nem fog fellépni olyan típusú hiba amely a különböző platformokból, programozó környezetekből fakad. Másik fontos feltétel a hálózat, internetkapcsolat stabil, gyors működése bármilyen felhasználó szám mellett. Feltételezzük, hogy a szolgáltatásunkat megvásárló cégek biztosítják a további számukra is szükséges eszközöket, például a megfelelő munkahelyi asztali számítógépet, tabletet, vagy telefont persze erre további anyagi ráfordítás szükséges. Természetesen fel kell készülnünk arra, hogy akadnak problémák főként eleinte, de ezek megoldására biztosítunk forró drótot, egy ügyfél-szolgálatot a cégek megfelelő segítésére.

Termékünk elérhető lesz a kisebb cégektől kezdve az egészen akár nagyobb vállalatok számára is. Mérettől függetlenül minden cég megtalálhatja a számára leghasznosabb funkciókat rendszerünkben, ugyanis míg egy kis cégnél nem feltétlenül a munkahelyi chat, vagy kontakt nélküli szabadság kivétel a prioritás, a nagy cégeknél ez elengedhetetlen funkció, azonban a naptár a fontos eseményekkel, a várható havibér, havi teljesítmény a kisebb cégek számára is hasznos lehet, megkönnyítheti a dolgozók napjait és akár meghatározhatják cégük jövőjét.

Rendszerünkben a dolgozó fog legkisebb jogosultsági szinttel rendelkezni, számára a szoftveren belül csak a saját adatai lesznek elérhetők. Ennél magasabb prioritási szinttel fog rendelkezni a főnök, akik jogosultsága kiegészül még olyan funkciókkal, mint pl a szabadságok engedélyezése, meetingek hirdetése, személyes konzultációra való invitálás. Egy vállalaton belül több főnök is megtalálható lehet, így a dolgozók felépítése kisebb csoportokból is állhat, melyeket a részlegeik főnöke felügyel. A főnökök felett áll a cégvezető. Az cégvezető joga lesz a rendszer felügyelete, hiszen az ő döntése a szoftver megvásárlása. A szoftver fejlesztése során feltételezzük, hogy az általunk beszerzett termékek megfelelően fognak működni, nem fog fellépni olyan típusú hiba amely a különböző platformokból, programozó környezetekből fakad. Másik fontos feltétel a hálózat, internetkapcsolat stabil, gyors működése bármilyen felhasználó szám mellett. Feltételezzük, hogy a szolgáltatásunkat megvásárló cégek biztosítják a további számukra is szükséges eszközöket, például a megfelelő munkahelyi asztali számítógépet, tabletet, vagy telefont persze erre további anyagi ráfordítás szükséges. Természetesen fel kell készülnünk arra, hogy akadnak problémák főként eleinte, de ezek megoldására biztosítunk forró drótot, egy ügyfél-szolgálatot a cégek megfelelő segítésére

3. A rendszer funkciói

A programot első sorban Windows operációs rendszerre fejlesszük, de későbbiekben több platformra is kiadásra kerül (pl.: Android, Windows Phone, iOS). A program működtetéséhez minimális rendszer igény kell, bármely asztali gépen elfut. Emellet csak állandó internet kapcsolatra van szükség, ami a bejelentkezéshez valamit az adatbázis eléréséhez szükséges. Use-case diagramm és a hozzá tartozó funkcionális leírás:

Use-Case-Diagram

3.1.0 Aktiváció
Cím Aktiváció
Leírás
  • Cég beregisztrálása, vagy dolgozói regisztráció.
  • Előbbi esetnél különleges adatok megadása
  • Második esetnél cégtől kapott kód megadása, ami továbbenged a regisztrációhoz
  • A telefon ezt megjegyzi, és többet nem jelenik meg aktivációs képernyő az adott készüléken
Függőség -
3.1.1 Regisztráció
Cím Regisztráció
Leírás
  • Dolgozói fiók létrehozása. Ehhez a cég által megkívánt adatok megadása szülséges.
Függőség -
3.2.0 Főmenü
Cím Fúmenü
Leírás
  • Bejelentkezés után a főmenü látható. Egyből megjelenik az adott hét, és hogy mi várható azokon a napokon. Balról kihúzható menüsorban a következő pontok jelennek meg:
    • Naptár
    • Üzenetek
    • Munkanapló
    • Személyes adatok
Függőség Be kell hozzá jelentkezni

3.2.1 Heti bontás
Cím Heti bontás
Leírás
  • Az aktuális hét jelenik meg
  • Láthatóak az általam előre bejegyzett fontos dolgok, vagy amit a főnök írt be
  • Itt van lehetőség a betegszabadság bejelentésére
  • Kiírja a fontosabb személyes eseményeket is, pl születésnap, névnap
Függőség Be kell hozzá jelentkezni

3.2.2 Naptár
Cím Naptár
Leírás
  • Hónapokkal előre lehet írni bele dolgokat
  • Betegszabadságot nem lehet itt megadni
  • Külön színekkel lehet jelölni az eseményeket
  • A főnök által bejelölt dolgok is láthatóak
Függőség Be kell hozzá jelentkezni
3.2.3 Munkanapló
Cím Munkanapló
Leírás
  • Az adott dolgozó havi munknapjai, túlórái, hiányzásai láthatóak
  • Előre kiszámolja, hogy mennyi fizetés várható
  • Feltüntethető a teljesítmény is, vagy esetleg bónuszok
Függőség Be kell hozzá jelentkezni

3.2.4 Üzenetek
Cím Üzenetek
Leírás
  • Itt tudnak a dolgozók kapcsolatba lépni a vállalat többi tagjával, esetleg a főnökkel is.
  • A beszélgetés rögzül.
  • A chat felülete egy megszokott chat programra hasonlít (pl.: Messenger).
Függőség Be kell hozzá jelentkezni
3.2.5 Személyes adatok
Cím Személyes adatok
Leírás
  • A cég által megkívánt személyes adatok a beazonosításhoz
  • Kapcsolattartási információk pl email, telefonszám
  • Egyes adatokat akár kollégák is láthatnak
Függőség Be kell hozzá jelentkezni
4.Használhatóság

Programunk használatához elengedhetetlenül szükséges olyan cégnél dolgoznia a felhasználónak amelyik már szerződést kötött cégünkkel. Ha ez megtörtént utána a munkahelyen kapott azonosító segítségével be tud jelentkezni az alkalmazásba. Ezentúl a felhasználói felület és program használata nem igényel további után képzést hanem magától értetődő.

Több leendő felhasználónak van olyan félelme, mely szerint nem fogja érteni, hogy mit is kell csinálni illetve nem tudja majd megfelelően irányítani, stb. Bár ez főleg idősebb korosztály problémája szokott lenni, mivel a fiatalabb felhasználók napjainkban már rengeteg időt töltenek számítógép és egyéb elektromos kütyük használatával. A mi programunk hatékony használatát azonban kezdő és gyakorlott felhasználó egyaránt hamar megtanulhatja.

Ez annak köszönhető, hogy a fejlesztőink olyan súgót és egyéb segédleteket, stb. nyújtanak a programhoz, amellyel garantálhatjuk szinte minden korosztály számára a könnyű megértést. Összességében úgy gondoljuk, hogy az alapvető bevezetés után, amely egy 10 percet sem vesz igénybe, megfelelően tudják majd kezelni a programot.

Amennyiben a felhasználók számára nem minden világos és erről adnak visszajelzést nekünk, fejlesztőink, tesztelőink szívesen segítenek különféle leírásokkal, dokumentációkkal, illetve mielőtt a termék piacra kerül lesz egy előzetes verzió, amelyet kipróbálás után értékelhetnek a felhasználók, így tudni fogjuk milyen segédletek elkészítésére lesz még szükség.

5.Megbizhatóság

Így több futtatás közbeni hibát is kitudunk majd javítani az előzetes várakozások szerint

A szoftver megbízhatóságot a következő instrukciók szerint kívánjuk növelni :

Helyes tervezési módszerek alkalmazása. Biztonságtechnikai és kódolási eljárások betartása vétele, mint például MISRA, illetve az ide vonatkozó szabványok figyelembe vétele.

Az előállított adatok és programok minél kimerítőbb tesztelése akár azon az áron is, hogy egy időben több párhuzamosan futó tesztelési projekt fut. Fokozottan érvényes ez a hosszú távú, terheléses és regressziós tesztekre.

Az előállított kód hibatűrő, kisebb eltéréseket és hibákat képes legyen korrigálni azért, hogy ezek ne vezessenek komolyabb rendszer működés eltéréshez [9].

Olyan szoftver egységek használata, amelyet már többször felhasználtunk és hibátlannak minősültek. Ez sem tekinthető végső megoldásnak. Ennek oka, hogy a felhasznált elemek olyan körülmények közé kerülhetnek, amelyben nem működhetnek helyesen.

Az előállított kód tartalmaz biztosítékokat az esetleges komolyabb hibák időben történő felderítésére és ezek hibák kialakulásának megakadályozására.

Rendelkezésre állás:

24/7 Online Ügyfélszolgálati szolgáltatást fog nyújtani. Kezdetben angol és magyar nyelvű hibabejelentésre lesz lehetőség azonban hosszútávon tervünk között szerepel minden egyes országban ahol használni kezdik az alkalmazásunkat oda külön ügyfélszolgálatot telepíteni az adott ország nyelvén is lehetővé téve a hibajelentéseket észrevételeket.

Az online mellet telefonos hibabejelentésre is lesz lehetőség azonban ez a szolgáltatás ünnepnapokon nem lesz elérhető (December 24-étől december 26-áig, december 31-én és január 1)

6. Teljesitmény

Felhasználói oldal felől szükség hardveres feltételeket A 6.5 Erőforrás igények pontban taglaltuk részletesen azonban előreláthatóan az adatbázisműveletek gyors és azonnali elvégzéséhez egy 5.generációtol fejlettebb de inkább 6.generációs Intel processzort ajánlunk illetve legalább 4gb ddr4 vagy 8gb Ddr3-s Ram-ot hiszen a tesztelés során is megbízhatónak tűnt ez a környezet a szoftver futtatására.

6.1 Válaszidők

A szerver és az adott felhasználó közötti válaszidő csupán pár milliszekundum (ms), ez változhat a két fél közötti távolság mértékében, illetve időjárási okokból valamint esetlegesen felmerülő egyéb nagy mennyiségű adatfolyam miatt.Azonban célunk egy korszerű és nagy kapacitású szerverpark létrehozása és bővítése hogy a felhasználói élmény a lehető legjobb szinten tartsuk.

6.2 Áteresztőképesség

Az adatfolyam a hálózaton Ethernet kábel segítségével jut el a felhasználótól a szerverig és vissza. Tömörítést alkalmazunk az adattovábbításnál így gyorsabban és hatékonyabban lesz a kommunkáció a két fél között. Későbbiekben a nagyobb felhasználó tömegek kiszolgálására egy Horizontálisan skálázható redszer kiépítése a cél,amely szerint a megnövekedett userek által generált adatfolyamot újabb és újabb szerverek hozzáadásával kívánjuk kiszolgálni ezzel növelve a szerverek teljesítményét.

6.3 Kapacitás

Kezdetben százezres majd pár éven belül akár milliós felhasználói bázissal számolunk. Reményeink szerint egyre több cég is magánvállalkozó fogja felismerni a lehetőséget a termékben és ahogy a fentebb is említettük így az aktiv userek száma növekedni fog.

6.4 A korlátozott használhatóság idején elvárható / teljesítendő mutatók
Erőforrás igények
Processzor Intel® Core™ i3-6300 vagy AMD FX-6350
Memória 4GB vagy több
GPU Intel HD Graphics vagy AMD Radeon Graphics
OS
  • Windows 10
  • Andorid 7.0
  • iOS 12
Tárhely 1GB szabad hely
Internet Folyamatos elérés szükséges

7. Támogatottság

A termék végleges kiadása után természetesen folyamatos patcheket, frissítéseket ajánlunk, melyeket a felhasználók visszajelzései alapján fogunk dolgozni. Szeretnénk az applikációhoz egy alapértelmezett rendszergazdai fiókot amely az alkalmazás futása során összegyűjti az adatokat és azokat kiértékelve kifejezetten a hibák kiszűrésére és ezeknek javítására szolgál. Ez által tudjuk majd a következő frissítéskor kiküszöbölni a hibákat és persze naprakészen tartani a megfelelő prioritással.

Hogy a kód áttekinthető legyek, kötelező a c# univerzális konvencióit használni, melyek az alábbi linken érhetőek el: Katt ide!

7.1 Kódolási szabványok, elnevezési konvenciók

A termék fejlesztése természetesen objektumorientált programnyelven történik ezért be kell tartanunk az ezekre vonatkozó szabályokat szokásokat, ezáltal is törekszünk az átláthatóságra, érthetősége hogy más programozók is tudjanak rajta dolgozni gond nélkül.

8.Tervezési korlátozások

Az objektumorientált programozási nyelv révén már van egy bizonyos architekturális alapunk, de a teljes architektúrát Use-Case diagramokkal szeretnénk elkészíteni. Alkalmazásunk elkészítéséhez a C# programnyelvet választottuk, ami a Microsoft által a .NET keretrendszer részeként kifejlesztett objektumorientált programozási nyelv. Későbbiekben szeretnénk mobilra fejleszteni Androidra Java nyelvet használva, IOS-re pedig Swift-et. Az adatbázisunk kezeléséhez MS-SQL-t használunk. Fejlesztői környezetnek Visual Studio 2015-öt Adatbázis fejlesztéshez pedig SQL Server Managment Studio-n fejlesztünk. Az alkalmazásunk „alapvázát” úgy tervezzük hogy esetleg más hasonló alkalmazásokhoz is felhasználható legyen a jövőben ha esetleg szükség lenne rá.

9.Online dokumentáció és súgó rendszer

Alapvetően az alkalmazásunk egyik alapköve az hogy egyszerű és könnyen értelmezhető ezért nincsen szükség különösebb oktatási részre az appal kapcsolatban, de természetesen, lesz egy Súgó menüpont ahol részletes és pontos leírást kapunk a program használatához. Ez egyszerű és könnyen értelmezhető lesz mindenki számára. A honlapunkon lesz egy GY.I.K ahol a leggyakoribb kérdésekre adunk választ. Egyéb rendelkezésre álló dokumentumok:

10.Felhasznált kész komponensek

Az alábbi portálról :

regisztrált fiókok tartalmazzák a legtöbb információt számunkra egy új fiúk regisztrálásához. A programcsomagban ezeken felül pár ingyenesen használható alap algoritmust is sikerült beépíteni, melyek az elterjedtebb kódmegosztó portálokról származnak (pl. StackOverflow, GitHub...)

11. Interfészek

A WorkNet fejlesztése során a leendő program modulokat interfészekre hagyatkozva alakítjuk ki, amik az OOP alapelveit követik. A fejlesztők számára ezek az interfészek nagyszerű alapot nyújtanak amérföldkövek és az elvárások követésére, a fejlesztőknek átláthatóságot biztosítanak egy összetettebb rendszerhez. A konvenciók alkalmazása mellett az interfészek elnevezéseinek magától érthetőnek kell lenniük. Egy korai elképzelést valósítanak meg, irányt mutatva a fejlesztő csapatnak, hiszen a legvégső bonyolultságot nem feltétlenül fogják ábrázolni.

11.1 Felhasználói interfészek

A WorkNet alkalmazás egy tágabb körű felhasználásra lesz alkalmas. A felhasználókat különböző hozzáférési szintekbe kell rendezni, hiszen egy beosztott nem hozhat létre meetingeket és nem fogadhatja el a saját kérelmeit sem. Az alkalmazás felhasználói szintje a következők:

Különböző szerepet tölt be mindhárom réteg, ezáltal különböző képességekkel is kell, hogy rendelkezzenek. Figyelembe vettük azt is, hogy ezt minden cég alkalmazottja könnyen és egyszerűen tudja használni és áttekinthető legyen számukra, így fontos szempont a letisztultság a rendszerben.

11.1.1 Rendszergazda

A rendszergazda teljes körű hozzáféréssel rendelkezik az egész rendszerhez. Gyakorlatilag a WorkNet saját emberei kapnak ilyen jogosultságot, így a felmerülő problémákat kezelni tudják, emellett képesek új klienseket beleépíteni a hálózatba. Többek között az ilyen jogosultsággal rendelkező személy hatáskörébe tartozik még a kapcsolatok felállítása, ellenőrzése és hibaelhárítása. Ha egy vállalatnak bármivel kapcsolatos problémája van akkor a WorkNet egy rendszergazda munkatársához fordulva kaphat segítséget annak a kezeléséhez. A karbantartási feladatok szintén ezen a jogosultságon keresztül végzendők.

11.1.2 Vezető

Az elkészült vállalati verziójú programot csak vezető jogosultsággal lehet használni. Egy vezetőnek tudnia kell kezelni a vállalat adatbázisát, hozzáadni új elemeket, lekérdezni belőle vagy módosítani azokat (ezt egy előre megírt vezérlőn keresztül teheti meg, nem közvetlenül). Továbbá hozzá kell még férnie alkalmazottjai személyes adataihoz, beosztásához és kiadott kérelmeikhez. Nem képes hálózati kapcsolatokat befolyásolni, felmerülő hibák esetén a rendszergazdát közvetlenül tudja értesíteni. Az elemi munkát az ilyen jogosultsággal rendelkezők fogják végezni a program működésében.

11.1.3 Felhasználó
Tekintve, hogy egy cégnél az alkalmazottakból van a legtöbb, így ezzel a jogosultsággal rendelkezők lesznek többségben. Ennek a szintnek a biztonság érdekében erős korlátozásokkal kell működni. Ezzel a jogosultsággal a vállalati program nem kezelhető, nem lehet semmilyen hozzáférése a vállalat által birtokolt adatokhoz, továbbá a többi alkalmazott adatihoz sem. Azonban egyéni vezérlőkön keresztül hozzáférést kell biztosítani számára, hogy saját adatait, kérelmeit regisztrálni tudja a vállalat adatbázisában. Ennek leghatékonyabb egyben legegyszerűbb kivitelezése, hogy csak saját elemeihez képes hozzáférni, és csak azokat tudja módosítani. Az adatrejtés elve miatt mást nem lát és nem i befolyásolhat. Tudnia kell hibát bejelenteni és üzenetet küldeni.
11.2 Szoftver és kommunikációs interfészek

A végleges szoftvercsomag a C# grafikus interfészeit alkalmazza a vizuális megjelenéshez. Ezek a parancselemek adnak később utasítást a programmagjában elhelyezkedő interfészeknek, melyek a belső adattovábbítással és helyesség ellenőrzésével foglalkoznak. Az ellenőrzött adatok a megfelelő parancsra továbbítódnak a legelemibb interfészekhez, amik a hálózati kommunikációval illetve a helyi adatbázis kezeléssel foglalkoznak. A feljebb említett jogosultságok fogják szabályozni az ezekhez való hozzáférést. A program mielőtt továbbítaná az adatot végez rajta egy helyesség ellenőrzést, hogy a hibás adtok a lehető legcsekélyebb mértékben legyen jelen a vállalatok adatbázisában, elkerülve így a kellemetlen zavart és fennakadást. Szükség van egy kapcsolatra a fő szervez hálózatával, illetve azon belül is adat továbbítási lehetőségeket is biztosítani kell. Az alap online szolgáltatás és regisztráltatás az a szoftverfejlesztő csapat keretein belül működik. A szerverre kapcsolt kliensek mind oda vissza folyó aktív kapcsolatot folytatnak ezzel a fő szerverrel. A vállalatok saját adatbázisa hozzá van kapcsolva ezen a hálózaton keresztül a fő szerverhez, ezáltal biztosítva a fentebb említett rendszergazdai feladatok lehetőségét. A nagymértékű lassulás elkerülése érdekében az adatok továbbítása nem a fő szerveren keresztül történik, de minden kliens kapcsolatban áll a fő szerverrel.

12. Alkalmazott szabványok

Azon szabványok, melyek a magyar, illetve a szoftvergyártás jogi részről fennállított szabályok érinthetnek. Kiemelten fontos, hogy a szoftver másolása tilos, illetve más felhasználó számára nem továbbadható. Nem térhet el a C# nyelvi változataitól, illetve az Objektum Orientált Programozási nyelvtől sem. Az alkalmazás a WorkNet csapaton kívül nem fejleszthető tovább. Az előírt programozási konvenciókat tartani kell. A WorkNet esetében köteles tartani a személyes adatok tárolására vonatkozó szabályokat is, ezek szerint az adatokat el kell látni megfelelő védelmi szinttel, ezen adatokat harmadik fél számára kiszolgáltatni tilos. Az esetleges jogi lépések elősegítése érdekében minden adatot kötelesek megszabott időintervallumig tárolni.

12.1 Kötelezően alkalmazandó szabványok

A szerző jogok védik a szerző által elkészített programot. Nem a konkrét programot védi, hanem a program készítőjét. Az alkalmazás implementációja megköveteli az objektumorientáltságot. Ezeknek a szabványoknak igyekszünk megfelelni és úgy elkészíteni a programunkat. A C# nyelv szabályait használva készítjük el a programunkat. A WorkNetnek forgalmazás előtt meg kell felelnie a Magyar Kormány előírt szabványoknak. Ezalatt a személyes adatok tárolásának szabályai és az azokkal való visszaélés tilalma és a szükséges titkosítási eljárások alkalmazása értendő. Továbbá az említett védelmek beiktatása és szerzői jogok lefektetése.

12.2 Választás alapján alkalmazott szabványok

Mindenféleképpen a választott nyelvek, és a hozzájuk tartozó fejlesztőkörzetek szabványos elemit és funkcióit követjük. A szoftver-architektúra tervezés során szabványos ER-t használunk.