Bemutatkozás Projekt terv Vízió SRS Szótár AnalizisModell Rendszer tervezés Teszt tervezés

Történet

Dátum Verzió Leírás Szerző
2018.11.04 1.0 Korai verzió A csapat közös munkája
2018.12.10 1.1 Fejlesztett verzió A csapat közös munkája

A dokumentumok formátumára vonatkozó általános előírások betartása kötelező.Ez a dokumentum minta kevésbé formális, mint az előzőek, mert ebben a munkafázisban a feladat jellege és a csoportok munkamódszere már jelentősen befolyásolja a célszerű dokumentum formát.

1.Bevezetés

A szoftver fejlesztői a rendszer tervezése során arra törekedtek, hogy a forráskód jól áttekinthető legyen,az osztályok és a köztük lévő kapcsolatok minél hatékonyabban és egyszerűbben legyenek kialakítva a könnyebb átláthatóság érdekében. Az egész projektre ez a szemlélet a jellemző. Lehetőségeinkhez mérten a lehető leghatékonyabb és legegyszerűbb megoldásokra törekszünk. Így téve lehetővé a későbbi továbbfejlesztést, vagy az esetleges tanulmányozást a hasonló területen dolgozók számára.

2.Felhasználói felület

Programunkban igyekszünk törekedni az egyszerűségre és az átláthatóságra, így minden ezt a célt szolgálja. Belépést (vagy aktivációt) követően a felhasználó hat logikus menüponttal találja szembe magát melyekkel könnyedén kezelheti a szoftver funkcióit. Egyenlőre asztali gépeknél ezen implementációt csak Windows operációs rendszerekre jelentetjük meg, ám a későbbiekben igényeknek megfelelően áttérünk más platformokra is. Telefonon elsősorban Androidra és IOS-re fejlesztünk. A Windows phoneokra való fejlesztéssel talán a későbbiekben foglalkozunk, de nem valószínű.

2.1. Bejelentkezési felület

A WorkNet az első indulásnál megjelenít egy párbeszédpanelt, mellyel felajánlja az új belépő fiók regisztrálását vagy a belépést. Amennyiben új fiók regisztrálása a cél, akkor ki kell tölteni a csillaggal jelölt mezőket a cég által kívánt adatokkal. Mindegyik adat kitöltése kötelező! A regisztrációhoz aktív internet kapcsolat szükséges.Amennyiben a felhasználó már rendelkezik fiókkal, akkor a párbeszédpanel jobb oldalán "Bejelentkezés" gombra kattintva bejelentkezhet abba. Ezt a procedúrát a program életében elég egyszer végigcsinálni, a program elmenti ezeket az adatokat. Esetleges felhasználó váltásra a későbbiekben természetesen van lehetőség a Főmenüben, mely a belépés után megjelenik. Későbbiekben természetesen fenntartjuk azt a lehetőséget hogy változni/fejlődni fog a design.

2.2. Főmenü felület

A következő képen a már belépett felhasználó jelenik meg bal oldali menüsorban a különböző műveletek,jobb klikk megnyomása után pedig a különböző műveletek amiket hívás közben tehetünk. A program funkcióit elérni a mindig szem előtt lévő Főmenüből tudjuk. Belépést követően ezzel a felülettel találja szembe magát a felhasználó, majd a kiválasztott funkció indulása után sem tűnik el, gyorsítván a kezelhetőséget. A Főmenüből elérhető funkciók: Kontaktok, Chat, Közelgő események, Saját adatok, Beállítások. A háttérben megjelenik a naptár, amin láthatjuk is napra és órára levezetve a fontos eseményeket, valamint újakat adhatunk meg, szabadságot vagy táppénzt jelezhetünk a főnök számára.

2.2. Kontaktok felület

A Contacts fülön láthatóak a WorkNetben nyilvántartott más felhasználók, alkalmazottak, a főnök pedig további adataikat láthatja, mint pl. szabadságok, havi teljesítmény. Láthatóak a dolgozók adatai, mint pl. email cím, telefonszám, egy kép a dolgozóról.

2.3. Bejelentkezési felület

A chat fül alatt találjuk a már megkezdett beszélgetéseket, valamint újakat indítatunk a nyilvántartott dolgozókkal. A beszélgetéshez internetkapcsolatra van szükség. Ha épp valamilyen oknál fogva nincs, akkor az elküldött üzenetet menti a rendszer, és amint a kapcsolat helyreáll, azt elküldi. A későbbiekbe. ide egy gyors munkahelyi emailező rendszert is tervezünk fejleszteni.

2.4. Események felület

Események menüpont alatt a közelgő és eddigi fontos meetingeket vagy különböző eseményeket tekinthatjük meg.

A contacts Fülön láthatóak a worknetbe belépett más felhasználók akikkel felvehetjük a kapcsolatot. A chat fül alatt találjuk a már megkezdett beszélgetéseket. Recents menüpont alatt a beérkezett üzenetek amket még nem olvastunk el.

3.Adatmodellek
3.1Adatbázis kiválasztása.

Programunk működéséhez adatbázisra is szükségünk van, amit kezelni és karbantartani kell. Ebben lesznek letárolva a felhasználó regisztrációs adatai, illetve a szoftverben felvitt adatai. A logikai kapcsolat a vállalat adatbázisaival és az alkalmazottak tevékenységéből fakad, és folyamatos szinkronizáció történik ezek között.Az adatbázis során figyelembe kellet vennünk hogy a Worknet különböző IOS és Android operációs rendszereken is hibamentesen gyorsan kell működnie tehát nem használhattunk nagy memória és számításigényű adatbázisokat mint például a MySQL. Választásunk így az SQLlite mellé esett hiszen ez az egyik legkisebb rendszerigényű adatbázis. A kapcsolódást egy beépített Plug-In segítségével fogjuk elvégezni.

3.2 Szemantikai adatmodell (ER modell)

3.3 Relációs modell

Felhasználó egyed tulajdonságai:

Felhasználó admin egyed tulajdonságai:

Meeting egyed tulajdonságai:

Műszak egyed tulajdonságai:

Feladat egyed tulajdonságai:

Feladat felelősök egyed tulajdonságai:

Elvégez egyed tulajdonságai:

Adatmodell magyarázata és rövid összegzés:

A jelenlegi adatmodellünk egyelőre csak egy elképzelés, nem a végleges, „tökéletes” verzió. A megfelelő végeredmény érdekében mind a felhasználók, mind a vállalatok és az összes szolgáltatásunk adatát valamint az ezekkel felmerülő problémákat is külön adathalmazokban tároljuk. A tényleges működéshez, mint például egy műszak vagy táppénz bejegyzéséhez származtatott táblázatokra van szükség, esetleg felhasználónként egy egy külön táblával, mely tartalmazza az összes szükséges adatot. Ez csak egy példa a sok kimaradt elem közül, de sajnos jelenleg nincs lehetőségünk végigvinni a teljes hálózat felépítését. A kapcsolatok a modellben legtöbbször egy-több alakúak, és közöttük több idegen kulcsos kapcsolatot kell létesíteni (az egyediségre figyelve). A szétbontásnak és a kulcsos összeköttetésnek köszönhetően gyors és egyszerű a kimutatás és lekérdezés képzés (ezek előre megírt szegmensben tárolva lesznek, a rendszer könnyebben kezelhetőségének érdekében). Természetesen azokra vállalatokra szabunk különleges igény szerint új funkciókat is, akik megvásárolták a szoftvert.

4.Programváz

A programunk osztályvázai: